Ofte stilte spørsmål

Her er en liste over de mest stilte spørsmålene våre. Finner du enda ikke svaret ditt her, ta kontakt med oss på tlf. 38 05 87 87, eller ta kontakt via kontaktsjemaet på framsiden.

 

Generelt:

Hvordan kommer vi oss til Hamre Familiecamping?
– Når du kjører på E18 følger du skiltene rettet mot Kjevik og Birkeland. Etter du har tatt av fra motorveien kjører du ca. 2 min, og så har du Hamresanden strand på venstre side. Deretter finner du oss ved første innkjørsel til venstre, og resepsjonen vår er den første du kommer til.

Når er åpningstidene i resepsjonen?
– Resepsjonen er åpen mellom 08.00-23.00 alle dager i høysesongen. For åpningstider utenom dette, ta kontakt på telefon eller kontaktskjemaet vårt.

Kan man kjøre inn og ut av campingen når som helst på døgnet?
– Porten til Hamre Familiecamping er stengt mellom 23.00-05.00. Må dere inn eller ut av campingen på denne tiden så har vi en veldig behjelpelig nattevakt som åpner porten for dere (nås på porttelefonen på resepsjonen). Det er viktig å ha med seg parkeringsbevis som blir utdelt ved innsjekk.

Hvor langt unna er Dyreparken?
– Disponerer du egen bil ligger Dyreparken ca. 5 min unna. Det går dessverre ikke direktebuss fra oss, men resepsjonen er behjelpelig på busstider og hvordan du gjør ved bussbytte. Det er også faste priser fra oss til parken med Taxi.

Når er inn- og utsjekk?
– På campingen kan du komme hele døgnet, og bli helt til klokken 15. på avreisedagen. Ved leie av hytte er innsjekk fra kl. 15, og hytten må senest forlates kl. 11. på avreisedag.

Har dere trådløst nettverk på plassen?
– Ja, vi har WIFI på mesteparten av området, og det er gratis gjennom hele oppholdet ditt. Gjeldende passord får du ved innsjekk i resepsjonen.

Hvordan får vi hjelp dersom noen kommer til skade?
– I resepsjonen har vi førstehjelpsutstyr som dekker mindre skader. Nærmeste akuttmottak er Kristiansand Legevakt som ligger ca 10-15 minutter unna, og kan nås på 38 07 69 00.

Hva gjør jeg dersom jeg kommer etter stengetid?
– Ankommer du med telt, campingvogn eller bobil i høysesongen tar dere kontakt med nattevakten vår, og han hjelper til med å finne en fin plass til deg.  Har du bestilt hytte avtaler du med resepsjonen på forhånd slik at du kan motta nøkkelen.

Hytter:

Er det lov å ta med seg hund inn på hytta?
– Ja, hunder er hjertelig velkomne til oss. Hundegebyret er på kr 125,- for hele oppholdet. Vi setter pris på at hunden ikke kommer opp i sofa og senger, og at eier følger godt med på at hunden ikke gjør noen skade mot inventaret. Mer info finner du her.

Hva trenger jeg selv å ta med?
– Alle hyttene våre har puter og dyner, men ikke sengetrekk. Om du ikke ønsker å ta med dette selv, leier vi det ut i resepsjonen for kr 125,- per sett (inneholder også håndklær). Kjøkkenkroken i hyttene våre er også utrustet med utstyr til enkel matlaging. Dersom det er behov for det må dere ta med egen såpe selv (sjampo/balsam osv.)

Må jeg vaske hytta ved utsjekk?
– Nei. Obligatorisk sluttrengjøringsgebyr på kr. 275,- pr hytte tilfaller alle bestillinger. Det eneste du trenger å gjøre er å ta oppvasken og kaste søpla, så ordner vi resten.

Er det lov å røyke inne i hyttene?
– Nei, røykeloven gjelder for alle våre hytter.

Har dere babyseng til utlån?
– Ja, leie av disse koster 100kr per st. Gjerne gi beskjed om dette ved bestilling slik at vi vet at vi har en ledig til deg.

Hva skjer ved avbestilling av hytte?
– Etter våre generelle vilkår sier det at:
§ Ved avbestilling senest 1 mnd. før ankomstdato vil forskudd bli kreditert, minus kr. 400,- for adm. kostnader.
§ Ved avbestilling senest 3 uker før ankomstdato vil 50% av fakturert og forfalt forskudd bli kreditert.
§Ved avbestilling senere enn 3 uker før ankomstdato vil ikke fakturert forskudd bli kreditert.

En eventuell avbestilling må være skriftlig, og kan mailes til booking@campingplassen.no. Vi anbefaler våre gjester på forhånd å anskaffe seg avbestillingsforsikring.

Camping:

Kan vi grille på plassen?
– Ja. Grilling er veldig populært hos oss, men pga. den store brannfaren forbundet med engangsgriller så er ikke slike tillatt å bruke inne på campingområdet. Mer info kan du få her.

Når skal det være stille?
– Mellom kl. 23.00-08.00- Radio, TV, musikkinstrumenter etc. brukes med omtanke og hensyn. Det betyr lav lydstyrke om dagen, og absolutt stillhet om natten.

Hvordan kjøper jeg poletter til dusj og vaskeriet?
– Dette kjøpes i resepsjonen. Dusjpolettene kjøper man på en automat som henger i resepsjonen, og disse koster 20kr per st. Poletter til vaskemaskin og tørketrommel kjøper du i kassa, og koster kr. 40,- for vask og kr. 30,- for tørk.

Hvor kan jeg bli kvitt avløpsvann fra bobil og campingvogn?
– I enden av campingen ved søppelcontaineren finner du tømmeanlegget vårt. Instruksjoner ved bruk finner du på stedet. Dette er gratis for alle våre gjester.

Kan jeg benytte meg av strøm på plassen?
– Ja. Vi har strømstolper plasser rundt omkring på området. Dette koster 50kr per døgn.

 

Copyright Hamre Familiecamping 2016 | All rights reserved | Design og utvikling av Egde Consulting